First Post!

The First Post menu in image format shown on this website has been digitised by Customers are free to download and save these images, but not use these digital files (watermarked by the Zomato logo) for any commercial purpose, without prior written permission of Zomato. First time I ever visited the restaurant, with a family party of three. Food quality was excellent, and prices were more than fair compared with the quality. Attentive service and beautiful, clean premises. The First Post is worth visiting if you're passing through York. The First Post - serving traditional-style fare with an innovative twist in a beautifully restored building with historical roots dating back to the 1850's. The First Postwas a British daily online news magazinebased in London. Launched in August 2005, it was sold to Dennis Publishing in 2008 and retitled The Weekat the end of 2014.

(Redirected from
The First Post
News website
Available inEnglish
OwnerDennis Publishing
Created byMark Law
EditorNigel Horne
Launched2005; 16 years ago
Current statusOperating as The Week since 2014

The First Post was a British daily online news magazine based in London. Launched in August 2005, it was sold to Dennis Publishing in 2008 and retitled The Week at the end of 2014.[1] In its current format, it publishes news, current affairs, lifestyle, opinion, arts and sports pages, and features an online games arcade and a cinema featuring short films, virals, trailers and eyewitness news footage. There are also quick-read digests of the UK newspapers' news, opinion and sports pages.


The First Post has no discernible political bias.[according to whom?] Regular writers have included the left wingAlexander Cockburn, commenting on US politics, and Sir Peregrine Worsthorne, generally perceived as a conservative, writing on UK and international issues. Contributors are based in a wide range of countries. The First Post was devised by Mark Law who was the editor until September 2009. It is edited by Nigel Horne, former editor of the Telegraph magazine.

Robert Fox is defence correspondent for The First Post. In 2007 15 Royal Navy Personnel were kidnapped by Iranian Special Forces. On their release the UK Secretary of State for Defence Des Browne granted permission for the 15 to sell their stories to the newspapers. Senior members of the Royal Navy were troubled by this decision and contacted Robert Fox. The article[2] he wrote for The First Post was the first to alert the public to the disquiet within the Navy and formed the basis for coverage by the BBC radio flagship programme Today.

Moses Moyo[edit]

Moses Moyo is the pseudonym of an independent Zimbabwe-born journalist based in Harare, who reports exclusively for The First Post. In October 2007 documents leaked to Moyo by an operative in Zimbabwe's Central Intelligence Organisation uncovered a plot to assassinate former Catholic Archbishop of Bulawayo, Pius Ncube.[3] This coverage forced Zimbabwe President Robert Mugabe to suspend attempts to silence critics of his regime.[4]

Chinese censorship[edit]

In March 2008, shortly before the Olympics were due to be staged in China, The First Post ran a story in which the head coach of China's badminton team admitted to match fixing at the 2004 Summer Olympics in Athens.[5] Attempting to access this story from within China resulted in the user being redirected to an error page that simply read 'The connection was reset'. This is the same message that users attempting to access the BBC News website have encountered and is thought to be the result of state censorship by the Chinese via the Golden Shield Project.[6]




Avatar the legend of aang book 3 sub indo mkv player. The First Post initially had more the appearance of a print publication with a grid layout, and commissioned shorter pieces with the stated intention of avoiding scrolling.[7] However, it has adopted scrolling-based text since its takeover by Dennis Publishing.


The First Post was initially backed by an investment group, The First Post News Group, which also publishes Zimbabwe Today, which carries personal accounts of life in the country under the Mugabe regime, and Media Circus, a student guide to getting and sustaining a career in the media. In January 2008, Dennis Publishing, publisher of The Week and a range of consumer print magazines, acquired The First Post for an undisclosed sum.[8]

First Post York


First Post Office

The First Post was singled out for special commendation in the Best Editorial Team category of the 2007 Awards given by the Association of Online Publishers.[9] The site also received a nomination for a Yellow Pencil Award for Outstanding Achievement in Viral / Animation & Motion Graphics at the D&AD Global Awards 2007[10] and was voted one of the 'Top 50 Secret Websites' by PC Pro magazine (now Alphr).[11]


  1. ^Dennis, Felix. 'Publisher'. Felix Dennis. Felix Dennis Trust Copyright. Retrieved 24 April 2016.
  2. ^Fox, Robert (10 April 2007). 'Mutiny? The fleet's all fired up'. The First Post.
  3. ^Moyo, Moses (1 October 2007). 'New plot to quash Ncube'. The First Post. Archived from the original on 19 May 2011.
  4. ^Moyo, Moses (15 November 2007). 'Panic in Mugabe's bunker'. The First Post. Archived from the original on 19 May 2011.
  5. ^Jones, Gary (March 2008). 'Beijing Games: another shuttlecock-up'. The First Post. Archived from the original on 29 March 2008.
  6. ^Chiswick, Linton (March 2008). 'Great Firewall gives and takes away'. The First Post. Archived from the original on 30 March 2008.
  7. ^Robinson, James (21 August 2005). 'Media matters: First Post promises fresh posts'. The Observer. London.
  8. ^'Dennis Publishing acquires The First Post'. WebProNews. 10 January 2008. Archived from the original on 2 December 2008.
  9. ^'AOP - 404'. Retrieved 5 June 2017.
  10. ^'D&AD Awards Global Advertising, Design & Digital Awards D&AD'. 1 May 2017. Retrieved 5 June 2017.
  11. ^'50 secret websites'. Retrieved 17 October 2017.

External links[edit]

Retrieved from ''